The D - Day!!.....

Inatt sov jag inte som man ska, somnade runt halv fyra imorse för att sen vakna halv nio imorse med att hantverkare knackar på dörren. Japps, idag, endast ett år efter det att jag fått min lägenhet får jag uppborrat ett dusch-drapperi -stång!! ....Bara varit lovad det sen dagen jag flyttade in, men nu fick jag det lagom tills dess att jag flyttar ut iaf..ööööö!! Skulle hantverkare vara snabba? -Nej tror inte det va!!.... men men..

Å Idag händer det

Jag packar min första flyttlåda!!!! Är med lite vemod, men även med spänning, för vad som har varit och vad som ska komma. Flyttar till nytt land själv, igen, nya vänner, igen, nytt boende, igen, ny skola, igen, nya utmaningar-ständigt!
Ska bli väldigt roligt, men känner att jag inte kunnat njuta av att jag verkligen kom in ännu, inte ens nu när halva problemen inför flytten löst sig iaf. Vet inte varför men när allt är löst hoppas jag att jag kan känna mig så jävla glad-för min egen skull. Att jag tatt mig hit i mitt liv- att jag klarat av alla problem som funnits påvägen, vilket inte är få...och kicka ass just pga av det..Dessa tre åren handlar trots allt om MIN DRÖM, MITT MÅL, MITT LIV
"En flicka som från 4 års ålder levt i en ishall..med skridskor på fötterna..dansat på isen varje dag...sålänge..utan att veta vart det skulle leda mig tjugo år senare i mitt liv....inte veta att det va hit...inte vetat att alla tårar..slit..träningar..tävlingar..för ofta kanske..för mycket ..för många.. inte veta att allt det ,det skulle ge mig ett sånt driv.. en sån styrka.. ett sånt LIV...en bättre starkare - MIG"

Ironin i det hela kan jag känna, när jag flyttade upp till stockholm för två år sen då många som vill ens bästa ifågasatte mitt beslut ; Vad ska du göra om du inte kommer in någonstans efter stockholm? Du har ju lån nu? Det är ju så dyrt att dansa, Är du säker på att du verkligen ska göra det?Va ska du göra det nu, ska du inte stanna hemma ist och behålla ditt gamla jobb, du har ju bra lön?

Till er vill jag bara säga, Att JAG tänker inte vara en av dom som när man är 50+ har ett "bra" jobb, men undrar, vad kunde ha hänt om jag gjort det jag ville göra, om jag följde min dröm som jag alltid haft, fast alla ifrågasatte det bara För att det är få som lyckas... Nej då skiljer vi oss åt. Jag är den som följer mitt hjärta,  för jag vet redan hur ont det gör när man inser att jag borde gjort just det där men jag gjorde det inte....Jag följer mitt hjärta totalt, alltid, det kan ingen, iNGEN någonsin ändra på oavsett ord eller pengar.
För trots allt, i slutändan är du ALLTID själv, det är dig själv du ska va lycklig med, det är bara dig själv du kan skylla för vad du inte gjort...

Dina beslut, resulterar i DIN framtid, DIN framtid med DIG SJÄLV. 


Kommentera Här!

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig!

E-postadress? (publiceras ej)

Har du en Blogg? URL/Bloggadress, Let me know!

Speak your mind!! :)

Trackback
RSS 2.0