Ooohhh Noooo!!...

Vaknade..insåg att det regnade, ingen strand och bad idag då inte..noops. Hemskt! Jag som hade längtat så.. :( . Jaja...sen när jag öppnar munnen och ska få fram ett ord inser jag, allt är inte som det ska- Jag är SJUK! Jag kan knappt prata,det gör ont, gör skitont när jag sväljer, och hostar och näsan rinner som om jag hade en stor förklylning á la vintertid... Hur hände detta?Det har ju liksom varit 29grader i skuggan här den senaste veckan, så jag fattar inte, för jag har då inte frusit en enda gång..udda..väääldigt udda!
Nej..så nu måste den väck...vet dock inte what 2 do när jag inte vet vad som förutsakade det, o man kan ju inte klä på sig mer kläder och gå runt o svettas (som man kan göra på vintern)... så ja jag får väl dricka te o hoppas på det bästa, om inte någon av er har något klyftig förslag på vad som hjälper? >> just hit me with it,i sånnsfall, är öppen för ALLT<<

Så nu e ju frågan vad man ska hitta på idag då...hmm..kanske t a min "dog i dog" på världens länsta vandring??..hmm
Ja förresten, Loke hade en sådär BIG baouta färsting för två dagar sen, men jag vågade inte röra den för jag hade ingen pincett med mig ute, sen när vi kom in och jag skulle ta bort den, så va den borta??
kan en fästing själv släppa när den fått "det" den vill eller, jag fattar inte och är lite orolig?Den va verligen jätte stor och nu är en bara borta, Någon som vet hur de funkar de äckliga  "små"krypen?
Så här stor va den, den hängde verkligen utanför hans päls, för jag såg den på avstånd!!..blää

Kommentera Här!
Postat av: Linnéa

Hej Tanja!

Fästingarna kan släppa när de är fulla ja :).. Skitäckliga kryp det där..!



Krya på dig o ha en skön sommar!



Puss Linnéa

2009-07-01 @ 13:46:21
URL: http://jordgubbskvinnan.blogg.se/
Postat av: tanja

re.heeej babe..inte visste jag att du hade en blogg 2.. sneaky där.- jasså kan dom, fan det hade jag ingen aning om, men hur vet man om de gett ifrån sig "borre" då?(borelia menar jag..)för det e väl det de gör om de sk"spyr"när de e mätta eller?...hmmm.help!

piuss

2009-07-01 @ 14:06:35
URL: http://thetanya.blogg.se/
Postat av: Daniela

sjuukt äcklig festing alltså. De kan släppa när de är för fulla men egentligen är det inte bra att låta dem sitta så länge för innan de släpper kan de spruta in ett gift eller nått i pälsen. Brukar inte vara någon fara min hund har haft tusen fästingar, vissa har vi upptäckt o tagit bort vissa har ramlat av sig själv för att de blitt så stora o det har gått fint. Kolla bara att han inte mår konstigt den närmsta veckan:)

2009-07-01 @ 18:08:51
Postat av: tanja

re: ja grymt äcklig!Ok jag förstår, det va det jag hade för mig att jag också hört, men än sålänge verkar han vara som vanligt. Har ändå letat efer röda ringar i pälsen (ska ju tydligen va ett tecken på borrelia) men inte sett/hittat någon.så då hållerjag tummarna:) tack "for the info":)

E ju som sagt inte alltid så lätt att hitta dom i den tjocka pälsen!!

2009-07-01 @ 20:26:16
URL: http://thetanya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig!

E-postadress? (publiceras ej)

Har du en Blogg? URL/Bloggadress, Let me know!

Speak your mind!! :)

Trackback
RSS 2.0