mmmm...jo då så att ääää..

Jo då så att ää..... nu sitter jag här i köket och väntar på att bli serverad en "dagens". Mamma la precis ner menyn framför mig och det blir nypäror och biff (dvs på svenska nypotatis och biff).
Har spenderat dagen med Loke utomhus till dess att det blev  "Invasion" av "persson´s" här i huset ( dvs 5personer till) och sedan blev det en liten mindre invasion av två personer till här på verandan så vi va nio pers av familjen "fika" (som vi även kallas) och två av de annars sex hundarna som även nu ingår ivårt släktträd....Så ja ni undrar kanske vad har ni gjort. FIKAT :) vad annars....och pratat om allt från spöken (ja faktiskt) till gamla barndoms shit ;) så det va underhållande i några timmar...

Har tagit mig i kragen och ringt till Tyskland 2 ggr idag också för att kolla upp det här med lägenhet och när skolan börjar etc.. Tydligen har de redan en hyresvärd som alltid har 2 hus/kollektiv lediga för de som blivit antagna...antar att det e som att bo i en studentkorridor, men e inte säker...men visste inte om min dog va tillåten där så va tvungen att ringa hyresvärden och kolla, och det va den inte. Så det som gäller för mig är isf en egen  lägenhet..och sålänge det inte kostar multum så tror jag att jag hellre bor i ett eget place vilket som,men bara ett rum kostade mellan 400-450 euro så fan det e inte en billig stad att bo i må jag säga...skulle inte förvåna mig om typ en lägenhet kostar det dubbla för då vett i fan vad jag ska göra...det kommer jag inte ha råd med.. men faktum är att jag gör Allt för min hund, finns inget värre än om det skulle bli så att det inte går ihop sig, måste ha med han.. han är min kärleks muppe... :(
Så nu blir det  dinner for 2 här och sen ska jag följa med Ann, Sussie,Mamma, Amanda,Julia,Elvira på en lång prommis med våra hundar.. Så det blir många hundar idag...kommer nog se roligt ut om ni väl skulle få syn på oss... 7 människor och zigge(bishon friseè)twiggy(dvärgpinscher),loke(siberian huskey),zinga(kungspudel),tequila,(kungspudel)ozzi,(dvärgpinsher) budda(dvärgpinscher)  ( ja det blev visst 7 hundar också...haha...men när man sen tänker på att det e hundar tillhörande endast 3 pers kanske man ser det annorlunda....yeah yeah...
Just det jag va hemma hos mormor igår när jag mådde piss o va bakis som jag sa... Träffade Lotta då, min moster och min kusin Andreas som bor i Uppsala..å de hade också köpt en hund...en kelpie...jätte söt..blev mycket hundsnack här nu märkte jag men men...då får jag ju lägga in lite pic´s på dom också..eller ja på de jag har på dvs..

Basco- Kelpie

Zigge - Bichon friseé

Donna - Dvärgpinsher (min förra hund !hade ingen på deras "DP" eller kungspudlar) så fick ta en stand in ♥

så foooooood time!!!!!
Vi hörs kanske senare ikväll om inte mina ben muterat till "slajm" efter promenaden...hmm
KÄRLEK TILL FOLKET!!! ♥ PÖSS!! / Tanni




Kommentera Här!

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig!

E-postadress? (publiceras ej)

Har du en Blogg? URL/Bloggadress, Let me know!

Speak your mind!! :)

Trackback
RSS 2.0