Onsdag i Stockholm

TODAY!!!....Har nu idag varit med min mammi på stan och kollat lite affärer fikat och haft lite allmän "QT" tillsammans. Blev dock inget shoppande idag, men vi ska in imorgon och antagligen ta en heldag med shopping och mys.........
så vi får väl se om det blir något inhandlat, inte den bästa månanden för oss studenter direkt...men jag måste nästan ta o köpa mig något att ha på mig på min kusins student som kommer upp  nu den 12:e..så vi får väl se om hon får med sig någon godispåse hem..hihi... ;)
Funderade på en klocka också,eller funderade, jag såg en snygg klocka som va halva reapriset på..guldig..stoor..med lite "glam" stenar...men ja vi får väl se vad eller om plånboken tillåter något..Såg grymt många otroligt snygga fräscha shoes idag också...vad då skofantast--hmm--men det e väl som alla andra brudar, kanske bara att jag vill ha sånna inga andra ens skulle kolla på-typ :) men men... e man inte udda e man tråkig- Och vem fan vill va det egentligen då e man ju inget intressant....

Jag och mamma va på ett jätte mysigt Café och tog oss lite mat och kaffe. Det låg presis söderut mot gamlastan på drottninggatan..men väldigt nära t-bane uppgången..(svårt och förklara) .Kommer inte igåg vad det hette, men det va
typ -Charles juveler.. Och när man kom in va det precis som i en smyckes/juvel affär, det va smycket bakom glas på väggarna, och i borden va det plexiglas även där med smycken i...verkligen skitcoolt och väldigt mysig med stoora mjuka vardagsrums fåtöljer och billig mat och kaffe..
så det stället kan jag ju varmt rekommenera till er som är cafe´ älskare och gillar testa nya ställen.. Relativt billigt iaf, allting är väl relativt här uppe men en latte för 25-30kr tror jag de va. Å jag fick en grymt god och stor potion "ljummen pastasallad med kycklingfilé med cyrryröra och creme fraishe för 75kr..bra mycket bättre pris och mat för de ställena jag testat och de e mååånga. Mamma tog sig en kyckning macka med paprikaröra o massa annat i så såg väldigt lyxig ut och smakade detsamma..så "Go there" (Lovar detta e ingen smygreklam från min sida..bara en nöjd kund :) ....)

Mammas "smarriga lyx macka"

just det..det va sånna här "små" kristallkronor i taket överallt..som gjorde stället ännu bättre i mina ögon :)
min foood. from heaven!!


Så nu är denna dagen avklarad så nu ska jag ut i köket och sätta i mig en kopp kaffe och en inte så lyxig ost macka...å vem vet förvånande nog kanske en "giftpinne" också;)

Just det!!! Måste bara säga GRATTIS igen betty...hon kom in på musikallinjen i Bjärnum!! U rock!!!
Ha en bra kväll imorgon bär vi av på nya äventyr!!!♥
Love YA!!!!!                   / " T


Kommentera Här!

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig!

E-postadress? (publiceras ej)

Har du en Blogg? URL/Bloggadress, Let me know!

Speak your mind!! :)

Trackback
RSS 2.0