Lista

Tänkte att för er som inte känner mig personligen-men som läser min blogg,  så har jag efter lite runt kikande hittat en lista jag tänkte fylla i, så ni får veta lite mer, kanske lite udda saker om mig som ni alla antagligen inte vet :)

1. Vad heter du/kallas du för
Tanja Louise Therese Ragnarsson/ olika från alla men bla "T "Tan "TJ "Tanni "Crazy legs" Röret"
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Mamma
3. Hur lång är du?
174 cm
4. Vilken är den senaste filmen du sett? 
hmm...kommer inte ihåg..en halv skräckfilm för jag somnade
5. Vem ringde du senast? 
Sara
6. Vem ringde dig senast?
Pappa
7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
hahah-Fick nyss ett:- Tjabba. Läget ikväll?Får man chans att träffa dig ikväll möjligen?hoppas jag inte störde dig inatt när jag ringde. det av kanske inte helt genomtänkt av mig :) kram
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Smsa tror jag! eller nja e det någon jag vill prata med så ringer jag absolut istället
Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Skilda
10. När såg du senast din mamma? 
för en minut sedan.
11. Vilken ögonfärg har du?
Blå-Is blå
12. När vaknade du i dag?
typ 12...ingen klocka och jag gjorde mig inte besväret att kolla helle :)
13. Vilken är din favoritjulsång?
oj finns mååånga..älskar julen men..den som börjar..so this is christmas-..
14. Vilken är din favoritplats?
Stugan(dvs båstad) eller någonstans där jag har alla runt mig som betyder..då kan det vara vart som
15. Vilken plats föredrar du minst?
där man är utan gemenskap..hmm..så djupa svar alltså:)
16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Jag är antingen framgångsrik i USA  eller utomlands och njuter och bor i mitt egna hus och funderar på familj eller så är jag redan otroligt lycklig i en förort till en storstad eller by i Sverige med en familj. 
17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Om mina mjukisdjur levde när jag somnade..blundade ofta och spärrade upp ögonen skitsnabbt för att kolla om det va så..
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Igår kväll skrattade jag hela tiden men minns inte åt vad..! :) hahaha
19. Hur stor är din säng?
Min säng är 160x200
20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar!
21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Sover jag själv så helst utan men ibland åker ett par trosor på
22. Hur många kuddar har du i sängen?
för många...mellan 3-7stycken..
23. Hur många landskap har du bott i?
Skåne, Stockholmslän(e det östergötlands-län kanske....hmmm) 
24. Vilka städer har du bott i?
Ayia Napa-Cypern. Protaras-Cypern. Stockholm-Sverige
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
gympaskor på vardagar men när jag går ut High heels-sooooolklart
26. Är du social?
Både ja och nej, jag är faktiskt väldigt blyg och osäker när det gäller att träffa nya människor om jag inte är bekväm för dagen och jaaa, det kan inträffa.men de jag redan känner är jag väääldigt social med.
27. Vilken är din favoritglass?
Citron Sorbet
28. Vilken är din favoritefterrätt?
är inte så mycket för efterrätter faktiskt..men skulle jag va tvungen så någon med färsk frukt som inte e så söt
29. Tycker du om kinamat?
nja..osby´s kina restaurang har dock en grym peking soppa enligt min mening
30. Tycker du om kaffe?
Japps...men e väl mer mjölk med lite kaffe typ kaffe 40 och mjölk 60, och ultra mycket socker
31. Vad dricker du till frukost?
Kaffe/ eller lättmjölk
32. Sover du på någon särskild sida?
Vänster sida eftersom min pojkvän tar upp den högra :)
33. Kan du spela poker?
ja än sålänge e jag grym!
34. Tycker du om att mysa/kela?
Med rätt person-det bästa som finns
35. Är du en beroendemänniska?
hmm..nja vet inte..röker ju men hade säkert kunna sluta om jag velat...kan bli beroende av personer dock :P
36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Noops nada!
37. Vill du ha barn?
Ja, minst en poke och en flicka..
38. Kan du några andra språk än svenska?
Flytande Engelska, franska, lite tyska, lite danska,lite norska, lite rysska, och SKÅNSKA :)
39. Har du någonsin åkt ambulans?
Ja men det va inte jag som behövde skjutsen !
40. Föredrar du havet eller en bassäng?
havet...men e rädd för djupt vatten .eller borde jag säga "haj fobi" ...grymsådan även i svenska vatten "skämms"..
41. Vad spenderar du helst pengar på?
Kläder, skor, smycken, utekvällar, resor
42. Äger du dyrbara smycken?
Ja.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Design Simon och Thomas, alla inredningsprogram
44. Kan du rulla med tungan?
Försöker just nu så nje...tror inte det iaf :/
45. Vem är den roligaste människan du känner?
Svår fråga! öööö...vet inte..finns många som har bra stunder
46. Sover du med gosedjur?
ja faktidkt just nu min "someone special" nalle jag fått av fredrik...och ibland min hund <3
47. Vad har du för ringsignal?
Normala sony ericsson signalen ..rrrring
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
hahahah...Ja några
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
mammas tröja hon har på sig
50. Flirtar du mycket?
Nej inte så jag e medveten om det iaf, om saker inte uppfattas fel dvs..hmm..så det får ju bli ett nej där
51. Kan du byta olja på bilen?
tror inte det..eller-?hmm... men jag kan kolla oljan! :)
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Ja två ggr...liiite för fort eller kanske en del..hmmm
53. Vilken var den senaste boken du läste?
hur du håller kärleken vid liv. men mer en tipsbok..
54. Läser du dagstidningen?
stort nej
55. Prenumererar du på någon veckotidning?
större nej
56. Dansar du i bilen?
alltid, undrar vid varje tillfälle hur jag kan hålla mig på vägen ibland..haha..nej så illa e det inte..men tillräckligt illa för att de som kör om tittar ..och man ser de tänker..vad faaaasen sysslar hon med?hahah
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Rix Fm
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
ett 7 sidor långt brev till en speciell person
59. När var du i kyrkan senast?
På bröllop för 1,5 år sedan tror jag..
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Ylva
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
2 -5dagar kanske? kommer inte ihåg va såå länge sen..Tält är INTE min grej..
62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
 Hoppas ju det va fredrik, tror det va det..men jag minns inte solklart... Illa illa!

Så nu vet ni lite mer om mig....har du  någon annan fråga Du tycker jag borde ha med- så skriv den under kommentera, så lägger jag in din fråga i listan och uppdaterar med svaren under veckan..finns ju SÅÅÅÅ många roliga frågor, och antagligen alla med bra svar på :)

Sååååå...Nu ska jag ut med hunden för att sen mysa ner mig i sängen heeelt ensam.. 
Hoppas ni haft en fantastisk Nationaldag sov så god-igt!! Puss tjing " Tanni

Kommentera Här!
Postat av: evelina

sv: okej :) det var inte en sån bra dagens fråga men något måste man ju ha och skrica i bloggen hehe :)

ha det så bra.

2009-06-07 @ 11:45:55
URL: http://ewelinaliciouz.blogg.se/
Postat av: tanja

Sv: ja precis..kunde inte hålla med mer ;)du med!!kram

2009-06-07 @ 15:33:01
URL: http://thetanya.blogg.se/
Postat av: Jacob

så ylva va din favoritlärare.. i knew it.. ;P hah

2009-06-07 @ 18:10:44
URL: http://poetryofjacob.blogg.se/
Postat av: Tirova

Tyvärr kom du inte med i veckans blogg den här gången. Det var flera hundra som anmälde sig och det var jätte svårt att välja ut bara 6 st utav er! Men nästa vecka kör vi igen! DÅ är det stor chans att du kommer med då de som anmält sig tidigare har större chans ;) Kom ihåg, alla medel är tillåtna ;)

2009-06-07 @ 22:26:10
URL: http://tirova.blogg.se/
Postat av: Anonym

Frågan om vilken din favorit lärare var gällde ju högstadiet och inte mellanstadiet... =) Så..vilken var din favorit på högstadiet?

2009-06-07 @ 22:50:23
Postat av: tanja

sv: jaha högstadiet...hmmm..kommer knapps ihåg vilka man hade men det får väl bli ingrid wihlbog då..idrotten..host..nooot!:) tuggummi kärringen!hahah

2009-06-07 @ 23:41:00
URL: http://thetanya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig!

E-postadress? (publiceras ej)

Har du en Blogg? URL/Bloggadress, Let me know!

Speak your mind!! :)

Trackback
RSS 2.0