Spegel Spelgel..

Igårkväll tog jag och Fredrik en tripp till värmdö för att kolla på pinscher valp. Mellansizen dvs. De va såååå söta, fick värsta flach-backen till min förra hund när jag såg dom (Donna----saknar)...Men de va underbara, fanns dock bara en röd kvar och fredrik vill så gärna ha en black and tan (dobbeman färgen), så det blir nog att han får vänta med hund tror jag. Vi har varit i kontakt med alla uppfödare av rasen och som det ser ut är det i slutet av juli som gäller för en sådan valp i sånnafall. <men den som väntar på något gott>...Vi kom hem förr att inse att Loke va dålig i magen o mina moders känslor för den hunden är inte ur denna värld så givetvis blir man orolig bara för en sån sak. Så det blev en hemmakväll sen.. vi försökte använda lite kreativitet och försökte laga till vidsvin och potatis...potatis har man ju kokat upp ett antal ggr så det e det ju svårt och misslyckas med...men vidsvin...det va ju en annan dimension..men resultater blev lyckat,tro det eller ej.
Nu imorse vaknade jag upp av att Fredrik damsög och plockade undan sina kläder...trodde inte man kunde bli så glad av en sådan sak, men ojojoj...men när någon annan ser det jag ser och tar tag i saker självmant utan att man behöver "mamma" på dom, är nog ur min uppfattning det ultimataste som finns just nu..Så fortsätt på det spåret, då kan allt bara bli bättre och mitt "tjat" kanske slutar existera..för man vill ju inte ha ett förhållande med sin mamma väl? ..menar det har man ju redan en...Jag hörde en väldigt smart sak igår om det här med förhållande som lät såhär > Det är inte problemen som förstör ett förhållande - Utan Det är när man slutar lösa problemen tillsammans <
Det stämmer så in i h****vet rätt .
Ett dumt litet exempel; När jag diskat tio dagar i rad, kanske inte det uppfattas som ett problem för den andra parten, för han ser det som att det bara blir gjort ändå, men va han också då inte ser är frustrationen hos den andra som måste göra det för att annars blir det inte gjort. Den onödiga energin utöver den frustraionen kunde ju fått utlopp i något gott i stället. Nu blev det bara så att diskning blev ett exempel men givetvis handlar det inte bara om det, det handlar om i alla andra lägen också, med sånt man måste hjälpas åt med för att man tillsammans ska må bra och få ut så mycket lyckligt och gott av varje dag tillsammans, och för att känna att det är "vi" och inte att det är "Han" och det är "Jag etc..sen tio rader längre ner är det "Vi" och vårt förhållande. Min frustration infinner sig ibland, och då gör den det länge, men jag har aldrig behövt säga något med de jag bott med innan just därför blir det väl värre när det händer nu, för att sånt har alltid varit givet...å då blir man  väldigt förvånad när man inser att för vissa är det kanske inte det.
Man måste se vad man ger och vad man får, och försöka ge samma sak tillbaka. Om det så handlar om disk, respekt, ansvar,prioritet, öppenhet, tillgivethet eller ömhet. Gör man inte det betyder ju det att det finns någon som lägger mer mest tanke,kraft,energi, och förhoppningar än den andra..iaf enligt mig. Om alla som har ett förhållande skulle göra en lista utifrån sig själva och deras partner så tror jag iaf de flesta skulle börja ställa sig själv frågan någonstans på listan -varför får jag mer där-och varför ger jag så mycket mer där?...jag utgår från mig nu som ex, vad jag "ger"och några av de ex jag nämnt ovan..

(tid och tanke från 1-10)
1. disk - 9
2. respekt- 9
3. tanke-10
4. kraft-10
5. tid/prioritet-9
6. ömhet-10
7. öppenhet-10
8. trogenhet-10

Ja listan på detta kan bli lång men om man skulle listar det man tycker är viktigast i ett förhållande uppifrån och ner, sen skriva ner som jag nyss gjort om mig med nr..-hur mycket man själv ger-sen ta samma lista och fylla i hur ens pojkvän/flickvän är, då tror jag man skulle få något -AHA moment. Nästa steg hade ju varit att låta sin pojkvän/flickvän sätta sina nr själv på den listan man nyss skrivit och se om de anser samma sak som en själv om sig själv eller ser de sig själva utifrån ett helt annat perspektiv, och antagligen gör de det, då kanske man kan inse att man har missuppfattat varandra, eller varandras "dolda" signaler. För alla visar inte saker på samma sätt, alla sina egna kommunikations signaler som den andra kanske inte fattar ett smack utav. Bara detta borde ju vara en anledning till o göra detta..
Så ett tips är från och med nu, att försök se dig själv utifrån, som genom ett fönster..du kanske lika väl blir missförstådd..

Man måste ju missuppfattas för att sen kunna bli förstådd / TJ




Kommentera Här!

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig!

E-postadress? (publiceras ej)

Har du en Blogg? URL/Bloggadress, Let me know!

Speak your mind!! :)

Trackback
RSS 2.0