Fredagens natt-äventyr

Jag begav mig till Lina, en tjejkompis som jag jobbade med förra sommaren på "Spesso" för att dricka lite vin ooch kanske ta en sväng på stan. Väl framme gick jag vilse och även om det bara skulle vara 200meter från t-banan, men något sånt måste ju någon lyckas med. Så efter dryga 20 minuers letande efter rätt väg, kom en som gett upp hoppet om att jag skulle hitta ut poch mötte mig tack o lov. Så väl där blev det vin och några drinkar, sommar musik och mycket prat om allt och inget- som det ska va.
Efter några väl spenderade timmar i vinglasen beställde vi taxi. Först kl 23.30- taxin kom inte. Ringde dit, de sa 23. 45 får ni en ny taxi-ok sa vi. Den kom inte. Ringde igen de sa kl 24, lovar vi att ni får ny taxi igen då. Vi sa ok, och klockan 00.15 kom det en taxi. Den gubben fick höra lite-inte från mig men från lite andra ifrågasättande folk :) ...märkligt senario, men väl i taxin drog vi till skybaren i Skrapan (söder).
Sen gick det utför...hmm..inte för mig, men för några andra skulle jag tro. Jag drack något glas vin,lite cider en drink, sen blev klockan 03 och jag började bli trött och begav mig till en kompis nära t-banan. McDonalds!:) Jag va så hungrig så det va nog de bästa på kvällen, kändes så när jag satt där i min ensamhet och åt iaf...Sen saknade jag min hund och mig pojke..lilla familjen...så jag åkte hem, orkade inte mer va helt slut, och det blir ju inte bättre när man inser att t-banan inte går för ofta heller, så jag satt och satt...o vänta o vänta kändes som jag satt där i 2år även om det nog bara va 12min...men men...hem kom jag iaf.väl hemma tog jag ut hunden. Insåg att jag frös så jag slängde på mig morgonrocken och begav mig ut i skogen, tur man inte mötte någon då hade de nog undrat, högklackat och morgonrock, ser ju inte för "friskt" ut kanske..men men..that´s me!

 Ludwig, Amy, Lina

 and blooondie.. :)


Kommentera Här!
Postat av: Bettan :)

så tjusigt! men du passar ju i allt, nästan :P

2009-05-17 @ 15:49:43
URL: http://mcbeth.blogg.se/
Postat av: Tanja

hahah...tack tack..du får ta o pallra dig hit snart tycker jag...sakna!!

2009-05-17 @ 17:01:40
URL: http://thetanya.blogg.se/
Postat av: Anonym

lätt att jag ska! ska du va i sthlm hela sommaren? saknar dig me!! :)

2009-05-18 @ 00:19:50
URL: http://mcbeth.blogg.se/
Postat av: Tanja

ja som det ser ut nu så ska jag det iaf!!hoppas allt e bra med dig :)!!XXXX

2009-05-18 @ 01:19:45
URL: http://thetanya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig!

E-postadress? (publiceras ej)

Har du en Blogg? URL/Bloggadress, Let me know!

Speak your mind!! :)

Trackback
RSS 2.0