Skåning v.s Stockholmare!!!...

Telefonsamtal dagen efter vi varit ute, med en kille jag träffade på krogen,för över 1,5 år sen.

Tanja: Jaha...men han din korte kompis då, har han åkte hem igen eller?...
Kille: Va? Vad sa du?....
Tanja: Ja... han, din korte kompis, som va med dig ute igår, har han åkt hem igen?...
Kille: Öööö...Nej asså ha har flickvän?...
Tanja: Va? Jaha men jag frågade om han hade åkte hem igen?..
Kille: Ja det har han, men han har som jag sa-flickvän..
Tanja: Alltså jag fattar ingenting? Varför säger du att han har flickvän,det frågade jag väl inte?
Kille: Nej, men du frågade ju om min kåte kompis hade åkt hem igen?

Kan jag hjälpa att vi fick lära oss att uttala kort,kåt o kort(kortlek) på samma sätt i skolan?
Nej skulle inte tro det.

& Det e väl ingen konstighet till varför jag minns den heller medtanke på att vi lågg dubbelvikna efter jag lagt på. I minst en timma


Kommentera Här!

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig!

E-postadress? (publiceras ej)

Har du en Blogg? URL/Bloggadress, Let me know!

Speak your mind!! :)

Trackback
RSS 2.0