Tick Tack..tick..tack!!..

Ja nu är klockan 15.00 det är fredag. Ännu en vecka har gått i skolan vilka jag kunna vara med totalt 2 dagar fullt ut, innan det hände igen..nej inte lunginflammation igen..men min arm, som jag berättade om som "checkade ut" ur min axel.."á la"plopp"..skulle man kunna säga.
 Jag va hos Doktorn idag, som skickade vidare mig till Ortopeden, han tog ultraljud på armen så jag själv fick se vart det " ploppat,all vätska,ben,ledband...äckligt??...aaa- en Uns!!!Sånt får man ju inte se eller göra i Sverige om man inte e gravid, åå nej det va ju inte mitt problem inte idag iaf såå...men det kommer väl dt också..öö

Iaf så sa han,- Ja din arm har ju gått urled framåt, så du måste skickas vidare och göra en "MRT" scan... Alltså bara att höra det ordet på engelska bli sagt till mig, skickade mig rätt in i ett avsnitt av cityklinken på tv:n.. jag såg mig själv liggandes på operationsbordet, helt upp-öppnad, men armen inte gick at rädda..även med elchocker.....(jaaa jag har bra fantasi och jag vet om att man inte gör så med en arm)..men det va fakiskt sååå bilderna började rulla bak i mina ögon.

Se kläckte han ur sig sånna tryggingivande ord som ja men det kan ta mellan 4-6 veckor innan dess att du får en tid där, men det är ju inte så lyckat i ditt "yrke"..-Ja bara svara ----öööö-nej!!!!!!
:- Ja och Sen kanske det blir så att de måste sy i armen, fortsätter han... jag bara:- Say Whaaaat!!
(
Men va fan! jag ville ju bara gå hit idag och få ett Ja- Du kan träna det gör inget att det gör ont, det är bara bra... eller Nej- Du får inte använda armen på någon dag bara sen kan du köra på igen??
MEN SY?? Va fan ska de hacka runder med nål och tråd i min arm för?Den ploppade ju tillbaka igen, borde inte det va bra nog??
Nej tydligen inte för sen sa han som alla doktorer jag gått till under alla mina år,  samma sak.
Well  Tanja the problem is that you have such an over-flexible bone struckture, and ligaments, that´s why the arm poped back by it self, normaly it doesn´t do that. So if it starts to pop out once, it will only continue to do so- more and more often -after the first time.

Så nu är frågan.
*Jag får inte lyfta armen över 90 grader någonsin, så vem klär på mig och av mig etc?
*Jag får inte belasta vänster sida eller arm på något sätt- Ska jag få ligg-sår på höger sida när jag sover som gamlingar får, på höger sida då eller??

Alltså skulle jag nu hålla mig till ortopedens order så kan jag inte knappt lägre göra följande.
-Duscha,kommer ta två år och varmvattnet hinner ta slut, knappt sova- jo om jag vill offra höger sida av kroppen till ålderdomshemmet, inte klä på mig-ska jag gå omkring naken på överkroppen eller måste jag leva i en overall man kan ta på sig underifrån? inte cykla, dansa men en arm och endast om jag inte spänner överkroppen-jo då det e ju lätt genomförbart- öö-nej!
Så detta va väl min början, på mitt helvete, frågan är ju bara - När fan är det min tur att komma till himlen???

Detta va allt...
hmm..  Känns som om folk kommer skapa mig ett nytt namn. OCH ATT JAG BORDE BESTÄLLA HEM ETT SÅNT HÄR..


PÅ tal om nytt namn.Fula ankungen känns som det skulle passa rätt bra.

KVACK!!


Kommentera Här!
Postat av: Malin

himlen kommer du till efter döden så du får nog leva helvetet på jorden en tag till. dör du dör jag! tänker på dig. försöker skicka enerigi till dej å axeln kommer bli bra. du har fått värre nyheter å ändå dansar du som en ängel. love you!!

2009-10-02 @ 19:26:18
Postat av: Tanja

det va laa finare sagt än finast..kom hiiiiit nbu:)

2009-10-07 @ 01:03:02

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig!

E-postadress? (publiceras ej)

Har du en Blogg? URL/Bloggadress, Let me know!

Speak your mind!! :)

Trackback
RSS 2.0