I väntan på!!!...

Jag har nu lyckats "vanka" mig upp och gå de lååånga fyra stegen till toaletten från sängen... för att sätta på varmvattnet till duschen, så nu i väntan på mitt kallvatten ska mutera till varmvatten, så-här har ni mig..Inte somnat en enda gång idag efter skolan, det är fan i mig första gången, så natt kanske jag somnar i tid;).
Dock kan jag efter min 7 timmars långa första dansdag- Inte gå,Inte stå, Inte ligga, Och ingenting där emellan, jag tog till och med hissen upp till min lägenhet som ligger på första våningen för att jag inte kunde gå de få 8 trappsteg upp för trappan. har man träningsvärk då eller???...
Det enda jag kan gör är alltså att äta och det gör jag tro mig , men inget vettingt kanske..chips, kakor, gummibjörnar, chokladmjölk och lite annat choklad har det allt slinkit ner, så det e kaske inte så konstigt om jag inte somnat för den sockerkicken tar väl inte slut förräns lagom tills man ska upp igen kart!!..
Well well..Nog om det....
Här i Munchen / Utomlands/Tyskland, finns det iaf inte oändligt med varmvatten som hemma, noops, här har man en varmvatten tank som måste sättas på innan man duschar.. dvs om man inte vill krympa ihop till en dvärg o konvertera till IS-pinne på köpet...
Iaf, jag som är lååång duschare tyckte det va lika bra att köra en test dusch o se hur länge varmvattnet egentligen räckte..
Såååå- jag satte igång, jag hoppade in, skrubbade in schampoo i huvudet, tvålade in kroppen, balsam i...tänkte jaha nej men det hann jag ju med iaf, men jag måste ju veta exakt hur mycket man hinner med under en dusch innan man går "á la dvärg"..fram med en ny rakhyvel o på allt jag hittade. jag hann tom me med detta, men som sagt jag va ju tvungen o kolla exakt hur länge det räckte....det va ju trots allt ett viktigt test..
Såååå... jag tvålade in mig lite till o lite till...halkade runder lite i min 40x40 cm dusch..Å sen jävlar frös det till, jag hoppar ut fort om fan, och stänger av tidtagaruret..( ja...jag tyckte det va så pass viktigt med tiden..) ställer mig sen hastigt upp framför spegeln och inser att FAN JAG GLÖMDE ju skölja ur balsamet!!!!

Så vad kan jag konstatera utav denna test dusch?
Varmvattnet håller i ca 20 min
Måste raka benen med en ny rakhyvel annars kommer det gå åt 3 min extra
Hinner bara tvåla in mig 2 grr om jag vill komma ut ur duschen utan balsam kvar !

Så nu e min dusch redo!!..så nu ska jag bara ta o blöta ner mig lite, utan att göra om samma misstag-BARA!!     ÅÅå detta va ett Väldigt vettigt inlägg...ööö....men nu vet ni :P

Puss-isar / Mongo- Tanja ;)


Kommentera Här!
Postat av: Jacob

jag tyckte d va ett väldigt vettigt inlägg =) =P

2009-09-25 @ 22:37:17
URL: http://poetryofjacob.blogg.se/
Postat av: Tanja

hahaha!!ok..ja då så..då vet jag ju att allt är värt skriva om iaf ;)

2009-09-29 @ 19:05:14

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig!

E-postadress? (publiceras ej)

Har du en Blogg? URL/Bloggadress, Let me know!

Speak your mind!! :)

Trackback
RSS 2.0