Fashion Show / Competition!!..

Japps nu lämnar jag snart Munchen. Kl.15.00 ska jag ge mig ut utanför Munchens gränser mot Ausburg 10 mil härifrån. Där ska jag vara med på en Fashion show/Modell competition för Wella Profesionalls.

Hur detta hände? Ja det hände efter dess att jag varit på möte ang inskrivning för hårmodell. Tänkte att jag kanske skulle skunna tänka mig att klippa mig. Oavsett. Efter mötet skulle jag precis vända på klacken ( gympaskon) och gå hem, i tröttnad på o vänta. Haffade han mig.
Han frågade om jag skulle kunna tänka mig att följa med honom och representera honom på tävlingen. Självklart innebar det att jag skulle bli klippt, färgad,do the strutt on the Catwalk och se allmänt snygg ut.
Vad jag inte tänkte på just då va att det va inför massa viktiga människor uppe på en scen som ska sitta och iakta mig och hans procedur hela vägen.

Menar, vad fan gör jag när han e färdig med klippningen, färgningen. Han håller fram spegeln framför ansiktet och jag skriker rätt ut inför alla dessa människor?Det går ju inte? Eller?
Hade ju varit en jävla skillnad om inte tävlingen bedömts 50% på klippningen 50% på modellen.

Och sen när det kommer till min bit. hur faaan ska jag kunna gå längs catwalken och ha attityd om han precis klippt av mig min? Ska jag leka drama lektion då som vi gör i skolan.. Hmm .det va iofs en rätt smart ide ( ni märker att jag funderar och skriver och tänker samtidigt va.. haha... o de blir inge redigeringar här inte)..( terapi blogg)...
Ja nej jag vett i fan hur detta ska gå alltså börjar bli lite nervös nu faktiskt. och så ska man åka 10 mil med nån tysk som man inte känner, kan ju bli intressant det också..men ja jag kommer ju utanför Munchen och bara det tycker jag faktiskt ska bli rätt kul, att få se nått nytt även om jag bara kommer befinna mig uppe på en scen i 7 timmar..med folk stirrandes..

Ehhh.. men vem fan lurar jag egentligen. Stå på scen e det bästa jag vet. Får man sen gör det för man e snygg och inte för att man ska dansa. Så va fan e problemet tanja?

Nej precis. Inget.

(detta va mitt pepp-samtal-cool-it-down-now-don´t-be-nervous-samtal-till-mig-själv-ENJOY)

Hörs när jag kommer hem. Håll tummarna för mig!!

 


Kommentera Här!
Postat av: jossan

håller alla tummar jag har!

2010-02-08 @ 18:34:53
Postat av: Tanja

tack älskliiiiiiiiiiing!! <3

2010-02-23 @ 23:17:48

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig!

E-postadress? (publiceras ej)

Har du en Blogg? URL/Bloggadress, Let me know!

Speak your mind!! :)

Trackback
RSS 2.0