Dr Clever!!..

Så nu sitter jag inväntar min pojkvän. Han anländer i till min lilla etta här i Muchen om ca en timma. Tick tack tick tack säger jag. Så har jag sagt de senaste 4 månaderna sedan dess att jag flyttade hit. Och äntligen ska klockan nu sluta ticka. Eller?

Han skulle dock haft kommit efter första månaden, efter andra, efter tredje ¨så efter tredje gången djupt besviken. Så sa han nu jag kommer nu på måndag. Ja sa jippi. Blev det jippie. Nej. Det blev en rasande Tanja som störtade in i balett salen. Vad hade han gjort? Han hade missat flyget!

Overkligt. Men väntat. Inte på ett bra sätt-väntat.

Han sa då att nej men i värstafall får jag komma på onsdag. Men för att ta sig hit snabbare så bestämde han sig för att han skulle försöka hitta någon bil att köpa så han kunde komma ner idag. Tisdag ist- Så ja sagt och gjort.

Han ringer. Bokar en bil. Inte i Munchen. I Karlsruhre( eller hur det nu stavas). Bokar ett flyg till Franfurt. Och ska så småningom landa i Munchen. Eller?

Hur låter det här för er? Jobbig. Lidande. Eller bara graciöst o-tänkfullt??
För mig- Allt.

Ja en del straffar Gud med detsamma kan jag ju bara säga. Såhär har hans dag sett ut hitentills.

Han vaknar 08.30 ska få skjuts in till Centralstationen i Stockholm därifrån han ska ta flygbussen som tar honom till flygplatsen.
Väl när de är i Liljeholmen inser dom att det kommer ta dom en timma till stationen pga trafikstockning och därmed har han då missat flygbussen.
Så dom vänder då snabbt om,kör tillbaka. Han tar därifrån sin egen bil till flygplatsen.
Påväg till flygplatsen kör han fast med bilen. Och med inget folk i närheten får han själv stå och putta och försöka rulla tillbaka bilen i en halvtimma. Och han inser att tiden är knapp.
Väl framme på flygplatsen inser han att parkeringen kommer kosta han 800kr fram tills dess att hän är tillbaka.
Samtidigt som han inser detta inser han att han har tio minuter på sig innan gaten stängs.
.......flyget krashade inte.... fortsättning följer.
Han landar. Inser att han måste ta en buss till i 5 mil till bilhandlaren som inte går förrens om 2 timmar.
Väl framme med bussen får han inte tag på sig tyska bil-kompis-handlare. Utan får stå där och vänta ytterliggare.
Sen när han väl fått köpt bilen inser han när han slår i min gatuadress på GPS:en att 
JAHA nej då va det bara 36 mil kvar då.

Nu är klockan 22.10 och 12 timmar senare han har fortfrande inte kommit fram.
Behöver jag säga mer än detta.

Vi behöver idag ett nytt ord för O-smart.


Kommentera Här!
Postat av: Jacob

gah vad frustrerande!!

2010-02-04 @ 22:52:51
URL: http://poetryofjacob.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja En Uns!!!

2010-02-05 @ 13:59:27

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig!

E-postadress? (publiceras ej)

Har du en Blogg? URL/Bloggadress, Let me know!

Speak your mind!! :)

Trackback
RSS 2.0