Avklarat!!...

Ja idag har man faktiskt hunnit med en del. Inte allt jag tänkt men tillräckligt och jag måste nog påstå att jag ser fram på veckan med nya tag- nya möjligheter.

För att punktera av vad som hänt idag

Städat
Diskat
Haft besök av Bodil och hennes mini-dog
Bubblat
Solat
Åkt i forsen utomhus
Bastat
Sorterat garderoben
Kollat på film
Ätit thaimat och efterätt hos Linn
Walkat the dog
Tvättat allt jag äger även det som egentligen inte behövde tvättas
Förberett kaffet inför morgonen
Förberett matlåda inför morgonen
Förberett alla danskläder inför morgonen

Å detta måste jag säga är mer än jag någonsin förberett inför en måndag någonsin.

Ser tom fram emot att gå upp kl 05.00 imorgon bitti. Och även om jag 75% av fallen brukar se fram emot att gå upp  varje morgon så kan jag säga att jag till 150% ser fram emot det imorgon.
Japps nu när man är med hund är det en daglig ritual.

Upp kl 05.00 kokar mitt kaffe (då jag införskaffat mig en starbucks termosmugg) så öser jag över kaffet i den och sen rätt ut i Munchen i en timma med Loke. Det är vad jag ser som min och hans egen tid- QT-bara jag och han själva i hela staden. Inga bilar. Bara jag och han och en ny morgon en ny dag och en ordentlig runda. Allt för han. Men nu börjar det kännas som om det är även för mig. För ja det må låta sjukt, men jag älskar det. Och jag är inte morgon pigg. Jag har bara valt att se det ur ett annat ljus med en helt annan positiv syn på saken. Så ja det stämmer. Det blir vad man gör det till. Och vi gör det helt enkelt jävligt bra.
Sen när vi går hem vid 06.00 börjar staden precis rulla igång och likaså gör då vår verkliga dag.
Vår egna timma. vår egna lilla bubbla innan allt blir verklighet.

Med det lämnar jag er och säger godnatt. Med vetskapen om att imorgon kan bli den bästa dagen du haft. Om Du vill det.


Ta hand om er där ute i verkligheten


Summerar.


Helg- DONE.


Kommentera Här!

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig!

E-postadress? (publiceras ej)

Har du en Blogg? URL/Bloggadress, Let me know!

Speak your mind!! :)

Trackback
RSS 2.0