Nu kör vi!!..

Första protein lådan är köpt och första shaken är upp drucken.

Ja nu jävlar kör vi. Tränar man 32 timmar i veckan och på sommaren cyklar på det en mil om dagen på det så finns det varken tid ork eller möjlighet att kunna hinna eller ha tid till att få i sig allt protein och mineraler etc man behöver om man ska orka med detta i längden. Eller jag omformulerar.
Orkar kanske man gör. Men inte till max. Och man vill ju inte göra något halvdant så Nu kör VI!!!

För er som är allmänt intresserade, eller kanske känner att ni behöver göra samma sak för att ni tränar mycket eller ni bara just nu känner att kroppen är helt slut efter en halv vecka? Detta är första tecknet på att kanske just Du borde göra nått åt saken. Inte för dagen. Ingen konstig diet som du vet inte håller i längden. Nej något långsiktigt. Något som du kanske inte tror kan hjälpa just dig.Snabbt. 

Så känner iallafall jag just nu. Min kropp orkar inte med alla danspass utan att man är helt slut efter halva veckan tom ibland bara efter första dagen första passet och man hinner inte få upp energin, eller tillbaka styrkan till nästa pass. Vad kan då passa bättre än tre klunkar. Och du är tillbaka inom en halvtimme. Nej för mig inget.
Och nej -en banan e inte samma sak.

Jag har iaf läst på lite mer utöver det jag redan visste. Det jag kommit fram till är följande


De vanligaste proteinpulvren är av två slag:
*Kasein - Ett proteinslag som kroppen tar upp långamt. Det är antikatabolt (dvs hindrar muskelnedbrytning)
Anabol betyder INTE "steroid" i denna formationen.
Kassein är långsamt och kan vara bra för snabba mellanmål osv för en jämn blodsockerkurva. Tränar du inte hårt med styrketräning utan med annat så ska du välja ett kasein /mjölkprotein som tillskottskälla!
Visst dem är lite dyrare men därav näringsrikare och bäst om du ska bränna fett på förbränningspass eller komplettera dig i din kosthållning...tillfällen som t ex innan sängdags är kasein att föredra.

*Vassle (eng: whey) - Ett proteinslag som kroppen tar upp snabbt. Är anabolt (muskeluppbyggande). Det finns olika renheter också, t ex isolat.
I samband med träning t ex direkt före och direkt efter är vassle att föredra,
Det man tar efter träning är alltid vassle..för snabbt upptag och all annan tid på dygnet är det kasein och mjölkprotein som gäller för att hålla blodsockret i schack!Det viktigaste du ska veta är att vassleprotein höjer ditt insulin som socker i blodet...

SEN TÄNK PÅ ATT BLANDA I VATTEN....för mjölk innehåller mycket mjölksocker och det hämmar förbränningen en hel del och ger onödiga kcal

Japps. det va det. I sammanfattade meningar.
Och vad jag valt är Kasein pulver. Varför?

Vad jag vill framnå med mitt protein intag är inte att bli stor. Bara förhindra att mina muskler inte hinner brytas ner emellan passen och för att jag inte tränar ordagrant pumpning-till styrketräning i den bemärkelsen som artiklarna jag läste om detta och sammanfattade ur menade att du skulle göra om du skulle välja vassle.
Plus att jag vill kunna dricka det på kvällar morgon mellanmål och helger inte bara mellan pass.
Dock kommer jag nog köpa en med vassle också och mixa med en skopa kasein och en vassle att ha emellan mina pass och på morgon kväll och helger endast köra kasein.

Och mitt pulver innehåller : 60% kasein,soya isolat 15%(en form av vassle), 13% whey protein isolat(likaså detta en form av vassle). Men som ni ser i mindre procent än Kaseinet vilket jag tror blir en bra mix. Plus 9 olika Vitaminer och Magnesium. Detta va alla av viktig vetskap.

Och jag kommer ge detta en månad. Uppdaterar er sjlävklart om hur det går om jag känner skillnad eller om jag bara mutterar och blir fet. Vem vet men va fan man måste ju våga

Ja detta va min tanke någon som har någon erfarenhet av sånt här? Kanske precis börjat med samma sak?
Eller som har någon annan bättre ide? eller bara info så dela gärna med er!! Lär mig gärna mer.
Detta va ju skitkul faktiskt!!

Härmed förklarar jag Projekt AMAZON påbörjat.



Ps. Nu har jag köpt min boll.Nu är bara nästa fråga vad fan jag ska göra med den?


Kommentera Här!

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig!

E-postadress? (publiceras ej)

Har du en Blogg? URL/Bloggadress, Let me know!

Speak your mind!! :)

Trackback
RSS 2.0